GROEN GENOEG

2010 Het jaar van groen en genoeg
een kunstproject van Marijke Bongers

donderdag 3 februari 2011

1 jaar groen genoeg, wat nu? One year green enought and now?

In 2010 heb ik me helemaal op het eco-handwerken gestort. Inmiddels heb ik een drukke studio, verkoop ik al een aantal ecologische garens. Maken we zelfgesponnen garens van de schapen uit de streek en verven met planten of low-impact verven. Ook werken we aan patronen voor het up-cyclede garen Hoooked Zpagetti en geven allerlei klassen en workshops aan jong en oud.
In het verleden maakte ik vaak cocons en schuilplaatsen als kunst. Ik ben er achter gekomen dat ik dat eigenlijk nog steeds doe. De studio is een schuilplaats en ontmoetingsplaats. Ik vind het alleen als slow cloth liefhebber alleen nogal lastig dat iedereen dat lijkt te zoeken en het hier dus vervolgens toch weer hectisch word.
Tja 't is ook niet gauw goed bij me he!

2 opmerkingen:

  1. Dank je Lique! Het is handgeverfd, wol met bamboe van Zitron (eco) met low-impact verf. Vond het bijna jammer dat hij gelijk al verkocht is.

    BeantwoordenVerwijderen